Köpvillkor

Köpevillkor
Möbelmästarna Härjedalen

1 Priser och betalning
1.1
Priserna på Möbelmästarna Härjedalens hemsida är angivna i svenska kronor. Möbelmästarna Härjedalen reserverar
sig för eventuella faktafel när det gäller varans pris. Kampanjpriser kan skilja mellan vår hemsida och fysisk butik.
Prissänkta varor gäller, om inget annat anges, så länge lagret räcker.
1.2 Beställning av ej lagerförda produkter
Vid beställning av ej lagerförda varor tar butiken ut en depositionsavgift/förskottsbetalning på minimum 20 %. Depositionsavgiften dras av vid slutgiltig betalning av den beställda varan.


2 Öppet köp i butik
2.1 Returnera din vara
Om du som konsument ångrat ditt köp visar du upp ditt inköpsbevis och returnerar din oanvända vara i
originalförpackning. Öppet köp gäller inte om varan ej lagerhålls hos Möbelmästarna Härjedalen eller om varan har fått en personlig prägel, tex måttbeställd.
2.2 Retur vid ånger av köp
Du är som konsument skyldig att frakta tillbaka varan till Möbelmästarna Härjedalen om du ångrat ditt köp under
ångerfristen. Vi godkänner enbart produkter i originalskick (oanvända/otvättade/ej uppsydda/i originalförpackning
2.3 Återbetalning vid ångrat köp
Vi betalar tillbaka det belopp Du betalat för Din vara så fort vi konstaterat att Din retur är i huvudsakligen oförändrat
skick, dock senast inom 30 dagar från det datum vi mottagit Din retur. Eventuell fraktavgift betalas inte tillbaka vid retur.
Vi förbehåller oss rätten att neka en retur om varan inte är i väsentligen oförändrat skick.


3 Ångerrätt distansavtal
3.1
Din ångerrätt som konsument (ångerfristen) gäller under 14 dagar från det att du mottagit varan. Vill du återlämna varan
måste det i ert meddelande till oss klart framgå att du ångrar dig. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en
vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lagt beställning enligt ert godkännande.
En vara som fått en tydlig personlig prägel kan t.ex. vara att du valt att byta tyg, färg eller utförande på en möbel som
inte är standard hos Möbelmästarna Härjedalen.
3.2
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i samma skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt
undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
3.3
Retur vid ånger av köp
Du är som konsument skyldig att frakta tillbaka varan till Möbelmästarna Härjedalen om du ångrat ditt köp under
ångerfristen. Vi godkänner enbart produkter i originalskick (oanvända/otvättade/ej uppsydda/i originalförpackning
3.4
Återbetalning vid ångrat köp
Vi betalar tillbaka det belopp du betalat för Din vara så fort vi konstaterat att Din retur är i huvudsakligen oförändrat
skick, dock senast inom 30 dagar från det datum vi mottagit Din retur. Eventuell fraktavgift betalas inte tillbaka vid retur.
Vi förbehåller oss rätten att neka en retur om varan inte är i väsentligen oförändrat skick.


4 Reklamation
4.1 Reklamationsrätt
Enligt konsumentköplagen täcker reklamationsrätten varor som är felaktiga. Om Du upptäcker ett fel i Din beställning behöver Du kontakta oss så snart som möjligt. Reklamationen behöver göras inom skälig tid efter det att Du märkt av, eller borde ha märkt av, felet behöver du kontakta oss så snart som möjligt.
4.2 Reklamationshantering När din reklamerade vara returnerats och blivit godkänd kommer vi att följa upp reklamationen genom att:

a. i första hand avhjälpa felet,eller b. i andra hand ersätta Dig med en ersättningsvara, eller c. i tredje hand utge skälig ersättning till Dig i form av prisavdrag. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (Reklamationsnämnden (www.arn.sewww.arn.se). För ytterligare information besök www.konsumentverket.sewww.konsumentverket.se. Vi strävar efter att följa upp reklamationen inom 30 dagar från det att vi mottagit den, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig (enligt Konsumentköplagen).

5 Leverans
5.1 Ditt ansvar som kund är: Ditt ansvar som kund är:
– Väg fram till fastighet skall alltid vara framkomlig för lätt lastbil så som skottad och sandad vintertid.
– Bered fri väg till och in i din bostad så att varorna enkelt kan lämnas på en angiven plats. Vi rekommenderar er att mäta dörröppningar och passager innan vi kommer på plats.
– Säkerställ att din leverans kan bäras in utan risk för att skada varor, person eller er egendom.
– Säkerställ att du kan ta emot leveransen när den anländer. OBS! Under Corona ber vi er lämna bostaden under tiden vi utför själva arbetet.
– Säkerställ att dina golv är ordentligt skyddade vid leverans, hela vägen in till anvisad plats. Om dina golv inte är skyddade och skada uppstår hänvisar Möbelmästarna dig till ditt eget försäkringsbolag. Vid inbärning tar våra medarbetare inte av sina ytterskor.
5.2 Leverans & montering
Möbelmästarna förbehåller sig rätten att bedöma om leverans kan ske utan risk för skada på person, varor eller egendom.
Om leveransen inte kan genomföras på grund av hinder hos dig tas varorna i retur. För en ny leverans debiteras du fraktkostnaden på nytt.
Taklampor monteras i befintlig anslutning, vad gäller sänglampor monteras dessa efter vårt omdöme om inte andra önskemål finns. Vi skruvar ej i väggar där vatten och elledningar förekommer om inte ritning på dessa finns tillgänglig.


6 Privat Policy
”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/kontaktuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via eofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e–post.”post.”